Παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από εικόνες


Η παραγωγή γραπτού λόγου είναι μια αρκετά δύσκολη διαδικασία, ειδικά μάλιστα αν πρόκειται για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Συχνά θα ακούσουμε να μας λένε πως δεν έχουν καμια ιδέα για το τι θα πρέπει να γράψουν, οτι το θέμα ειναι δύσκολο, δυσνόητο και πολλά άλλα τέτοιου τύπου. Το θέμα όμως τελικά δεν είναι αυτό, αλλά η δυσκολία που έχουν τα παιδιά αυτά στην σειροθέτηση των γεγονότων (αρχή-μέση-τέλος),συχνά στην έλλειψη φαντασίας ή φτωχού λεξιλογίου. Οποιαδήποτε και αν είναι η δυσκολία τους, αυτό που εγώ βρίσκω ότι τα βοηθά και τα ξεκλειδώνει, είναι η οπτικοποίηση αυτού που πρόκειται να γράψουν. Ειδικά αν πρόκειται για τη συνέχιση μιας ιστορίας ή ενός θέματος, η οπτικοποίησή τους δίνει τεράστια βοήθεια. 
Ασφαλώς το ζητούμενο είναι να μην διαλέγουμε εμείς τις εικόνες, τα αυτοκόλλητα ή τις ζωγραφιές, αλλά να αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να σκεφτούν και να φανταστούν. Εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να τους θέτουμε ερωτήματα σχετικά με αυτά που επιλέγουν, ώστε να ξετυλίγεται η ιστορία τους. 

Παρακάτω είναι δύο τέτοια παραδείγματα. Το ένα είναι με ζωγραφική και το άλλο με αυτοκόλλητα.


 Μαρία Κωνσταντινοπούλου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου