Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών


Μέθοδοι, Εργαλεία και Υλικά – Portfolio
Α. Γραφοφωνολογική Ενημερότητα
Όσον αφορά στη γραφοφωνολογική ενημερότητα, ο οποίος είναι κατά βάση σχολικός τομέας, κατασκευάστηκαν 3 ασκήσεις.
Η 1η άσκηση αποτελείται από 12 ζεύγη ψευδολέξεων, διαφορετικές κυρίως μεταξύ τους, κάποιες φορές όμως οι 2 λέξεις είναι και εντελώς ίδιες. Το παιδί καλείται να βρει τις διαφορές και να τις διαγράψει.
Η 2η άσκηση αποτελείται  από 13 κάρτες με λέξεις χωρισμένες σε συλλαβές ανακατεμένα (ανά λέξη). Το παιδί καλείται να φτιάξει τη λέξη.
Η 3η άσκηση αποτελείται από 12 ζευγάρια λέξεων όπου η μία εκ των δύο είναι λάθος. Το παιδί πρέπει να διαγράψει την λάθος λέξη.
Β. Ολοκλήρωση παραστάσεων
Η κλίμακα αυτή βασίζεται στη θεωρία Gestalt.
Δίνουμε στην 1η άσκηση ένα μικρό μέρος από 10 προτάσεις στο παιδί οι οποίες είναι ημιτελείς και ζητάμε να μας τις ολοκληρώσει.
Έπειτα στην 2η του δίνουμε 10 λέξεις από τις οποίες λείπει ένα γράμμα και καλείται να το βρει και να πει τη λέξη ολοκληρωμένη.
Γ. Μνήμη ακολουθιών
Με αυτή την κλίμακα εξετάζουμε την βραχύχρονη μνήμη του παιδιού (μνήμη εργασίας), όχι μόνο ποσοτικά αλλά και όσον αφορά στην ακολουθία.
Η 1η άσκηση αποτελείται από γράμματα της αλφαβήτου τα οποία εκφωνεί ο εξεταστής και τα οποία σταδιακά αυξάνουν. Το παιδί θα πρέπει να είναι σε θέση όχι μόνο να θυμηθεί τα γράμματα, αλλά και με τη σειρά που τα άκουσε.
Η 2η άσκηση αποτελείται από ένα χαρτόνι Α4 στο οποίο ο εξεταστής έχει βάλει διάσπαρτα ζευγάρια από εικόνες και κατόπιν τις έχει καλύψει με μικρά κομμάτια από χαρτί. Το παιδί θα πρέπει να ανοίγει τα ‘παραθυράκια’ και να βρίσκει τα ζευγάρια καλώντας στην μνήμη του πού είχε ξαναδεί το ζευγάρι της φωτογραφίας.

Α1. Γραφοφωνολογική Ενημερότητα
ληρ                        λθρ
μαγ                         μογ
κοθ                          κου
ξοι                           ξαι
βηθπ                       βιθπ
ποιθ                         ποιγ
βανυ                        θανυ
αδετ                        υδελ
τσαπ                        σταλ
ωγθιτα                      υγθισα
πολετω                    τολεπω
τρυθοπξ                   τρυθοπξ

Α2.
ΓΑ ΤΟΣ
ΜΠΑ ΛΑ
ΓΑ ΛΑ
ΛΕ ΜΟ ΝΙ
ΧΤΑ ΠΟ ΔΙ
ΕΙ ΡΗ ΝΗ
ΒΡΑ ΔΥ
ΣΧΟ ΛΕΙ Ο
ΜΥ ΤΗ
ΘΑ ΛΑΣ ΣΑ
ΔΙ Α ΚΟ ΠΕΣ
ΔΑ ΣΚΑ ΛΟΣ
Ο ΜΠΡΕ ΛΑ

Α3.
Ελλάδα    ελλάδα
Παπούτσι   παπούτση
Κύκλος      κίκλος
Όμορφη     όμορφει
Βγάζω      βγάζο
Πανί        πάνι
Σχόλειο    σχολείο
Ελληνικό    ελληνικό
Τραβματίας   τραυματίας
Εφχή        ευχή
Κατερίνα   κατερίνα
Άνοιξη     άνιξη

Β1.
-Η φίλη μου έχει ξανθά μαλλιά. Δηλαδή είναι……
-Ο παππούς μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με το ……..
-Στην τράπεζα κλέψανε 15.000 ευρώ. Έγινε δηλαδή……
-Ο………σφύριξε τη λήξη του αγώνα.
-Ο αδερφός της μαμάς μου έχει 2 παιδιά. Ένα αγόρι και ένα………..
-Ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων το λέμε…………
-Η γιαγιά μου έλεγε ‘όποιος βιάζεται……….’.
-Το καρπούζι το τρώμε το ……………………..
-Είχε άσχημο καιρό. Ο άνεμος φυσούσε με 9…………………
-Στο σχολείο έχουμε ένα μεγάλο …………………  ποδοσφαίρου.

Β2
ΚΑΡ_ΙΑ
ΤΡΑΓΟ_ΔΙ
ΑΠΕΡΓ_Α
ΔΙΑ_ΟΠΕΣ
Κ_ΚΚΙΝΟ
_ΘΙΝΟΠΩΡΟ
ΔΕ_ΤΡΟ
Υ_ΟΛΟΓΙΖΩ
Τ_ΑΓΟΥΔΙ
_ΠΙΠΛΟ

Γ1.
Φ Ρ Ε
Ν Μ Υ
Κ Ο Π
Υ Τ Β Ω
Α Γ Ε Μ
Ζ Ψ Ε Α
Α Β Σ Η  Ξ
Η Γ Θ Ο
Π Ι Υ Ξ Κ
Λ Ο Ι Υ Β Η
Υ Φ Α Β Σ Ξ Ι

Μαρία Κωνσταντινοπούλου















































































































































































































































































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου